جشنواره ها
سینما
بازیگران
شبکه خانگی و تلوزیون
آخرین اخبار
داغ ترین اخبار
اخبار بازیگران
اخبار فیلم ها
مشارکتکنندگان
ایجاد
راهنمای مشارکت در فیلسین
ویدیو ها
تصاویر
درباره فیلم «خاک آشنا» و بازیهایش
«خاک آشنا» همچون دیگر آثار فرمانآرا در باب مرگ و زندگی حرفهایی دارد که عمدتا همسو با نگاه رسمی نیستند.
یادداشتهای پراکنده در حاشیه و متن فیلم «وقتی همه خوابیم»
«وقتی همه خوابیم» را در کارنامه سینمایی بهرام بیضایی نمیتوان به عنوان اثری چشمگیر و قابل تأمل ارزیابی کرد.
شهاب 8 در زندگی دیگران
«به رنگ ارغوان» را پیش از هر چیز باید در چارچوب کارنامه سینمایی ابراهیم حاتمیکیا ارزیابی کرد. این که «به رنگ ارغوان» در چه مقطع زمانی ساخته شده و کجای کارنامه سینمایی فیلمسازش قرار دارد به مراتب مهمتر از زمان نمایش آن است. در فاصله شش ساله میان ساخت فیلم «به رنگ ارغوان» تا اکران عمومی آن، تغییر و تحول عظیمی در نگاه فیلمساز به جهان و سینما ایجاد شده است.
و این اوضاع و احوال
در این فضا تماشایش یک غنیمت دلنشین است.
مقایسه فیلم «ماجرا» و «درباره الی»
یکی از ایدههایی که درباره فیلم «درباره الی...» از جانب برخی منتقدان ابراز میشد و میشود، این است که به فیلم «ماجرا»ی آنتونیونی نسبتش میدهند و فرهادی را متهم به برداشت و (یا دستکم در بهترین حالتش) الگوبرداری از آن اثر میکنند. در داستان هر دو فیلم «ماجرا» و «درباره الی...»، دختری از بین گروه مسافران مستقر در یک مکان ساحلی گم میشود. همین. آیا این وجه شباهت مختصر کافی است تا متن فیلم فرهادی را اقتباسیافته از کار آنتونیونی به حساب آوریم؟